در زمان قدیم مردم اگر می‌خواستند کسب و کاری را در شهر یا محله‌ای راه اندازی کنند باید به اون شهر یا محله می‌رفتند و در مورد آن پرس و جو می‌کردند اما امروزه دیجیتال مارکتینگ بستری رو فراهم کرده که شما به راحتی اخلاق، رفتار و نوع پوشش مخاطب هدف خود را در شهر یا کشور دیگر رصد می‌کنید و نسبت به آن تولید محتوا انجام می‌دهید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ :

دیجیتال مارکتینگ یا به عبارتی همان بازاریابی دیجیتال که بستری برای رشد بهتر و دیده شدن کسب و کارها در دنیای آنلاین و آفلاین تبدیل شده است.
شما هر نوع بیزینس و کسب و کاری که داشته باشید با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به راحتی بازار هدف خود را رصد کنید و مخاطب خود را بشناسید و بدانید که چگونه باید با او رفتار کنید و مهمتر از اینکه بتوانید خیلی راحت در مدت زمان کوتاهی به فروش بیشتر برسید و اهداف خود را در زمینه کسب و کار بدست آورید که این اهداف شامل افزایش آگاهی از برند خود، برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف و فروش بیشتر می‌شود.

 

تفاوت بازاریابی سنتی(آفلاین)بازاریابی دیجیتال(آنلاین):

 

______________________________________________

بازاریابی سنتی:

 

به روشی بازاریابی آفلاین گفته می‌شود که شامل تبلیغاتی که روزانه با آن مواجه می‌شویم یا می‌بینیم است.
بازاریابی سنتی به چند روش انجام می‌شود که مواردی از آن: تبلیغات در روزنامه‌ها، خبرها، بورشور، رادیو،کاتالوگ، بازاریابی تلفنی،پیامکی،بنرها، بیلبوردها و…است.

مزایای بازاریابی سنتی:

دسترسی آسان مخاطبان و درک آسان این نوع تبلیغات و بازاریابی در این دهه برای افراد یا مخاطب‌ها… می‌باشد.
اما از معایب این نوع بازاریابی می‌توان به تبلیغات و عدم تعامل و جذابیت برای مخاطب، تولید محصولات چاپی مثل بنر، بروشور،روزنامه‌ها، رادیو، تلفنی، و هزینه‌های هنگفتی که به همراه دارد و جمع‌آوری داده‌ یا اطلاعات متاسفانه به دلیل مشخص شدن اینکه چند نفر بروشور شما به دستش رسیده یا بیلبورد شما را دیده یا پیامک شما به دستش رسیده نمی‌توان امار دقیق بدست اورد.

بازاریابی دیجیتال:

و اما بازاریابی دیجیتال یا آنلاین که با ابزارهای دیجیتال در دسترس مخاطب‌ها قرار می‌گیرد مثلا وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی_ایمیل_ هر کسب و کار و بیزینسی چه آنلاین و چه آفلاین باشد می‌تواند در فضای آنلاین فعالیت و بازاریابی کند و با این ابزار می‌تواند مشتریان احتمالی را تبدیل به مشتریان قطعی کند.

چند مزیت که شما می‌توانید در بازاریابی دیجیتال داشته باشید از جمله ارتباط و دسترسی جهانی،هزینه کمتر، نتایج قابل اندازه‌گیری و از معایب و چالش‌های بازاریابی آنلاین می‌شود اشاره کرد به رقابت بالا-زمان زیاد که کارهایی مثل کمپین‌های تبلیغاتی یا بهینه‌سازی سئو به دلیل حساسیت بالا زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد که بتوانیم اندازه‌گیری و نتایج صحیح از بازگشت سرمایه خود اطمینان حاصل کنیم.

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های مختلفی دارد که شما با استفاده از هر یک، از این شاخه‌ها می‌توانید خدمات و محصولات خود را متناسب با مخاطب هدف برند خود بشناسید و با استفاده از آنها به اهداف بازاریابی خود دست یابید.

هیچ یک از این‌ها، برتر از دیگری نیست و هر کدام بیشترین پتانسیل را برای رفع نیاز‌های بیزینس شما در نظر می‌گیرد که شما با توجه به شرایط و نیاز کسب و کار خود باید بدانید که کدام یک از این شاخه شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند که از آن استفاده کنید.

هر یک از این کانال‌ها یک راه موثر برای تعامل و جذب فروش بیشتر شما می‌باشد که شامل:

 

در ادامه به هریک از این موارد به طور گسترده می‌پردازیم.

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

 

شبکه اجتماعی:

 

ذهنیت اکثر افراد از شبکه‌های اجتماعی یا همان سوشال نتورک، فقط استفاده از شبکه‌های مجازی است که مبتنی بر اینترنت کار می‌کنند. در صورتی که شبکه اجتماعی از بدو آفرینش انسان برای رد و بدل کردن اطلاعات و افزایش آگاهی و … وجود داشته است.

پس شبکه اجتماعی مفهومی جدید و تازه نیست و انسان‌ها سالیان سال برای بقا و ارتقای زندگی خود از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط گرفتن با دنیای اطراف خود استفاده می‌کردند.

اما اکنون شبکه‌های اجتماعی با به وجود آمدن بستری مثل اینترنت، گوشی موبایل و انواع اپلیکیشن‌ها شکل جدیدی به خود گرفته و گسترش پیدا کرده است.

شبکه اجتماعی یا همان شبکه مجازی به ارتباط گرفتن با زنجیره‌ای گسترده از افراد، از طریق سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی که مبتنی بر اینترنت کار می‌کنند گفته می‌شود. شبکه اجتماعی باعث شده که افراد یا سازمان‌ها از محدوده امن خود یعنی خانه و محل زندگی فرا‌تر روند و با دنیای اطراف خود آشنا شوند.

انواع شبکه‌های اجتماعی:

 

در چند سال اخیر با گسترش اینترنت در سراسر جهان، انواع مختلفی از شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است که این شبکه‌ها بسته به نوع محتوا و هدف شما می‌توانند مبتنی بر

  • عکس
  • ویدیو
  • وبلاگ
  • پیام رسان

و یا ترکیبی از این‌ها باشند.

اکنون چند مورد از مهم‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی که با زندگی همه مردم گره خورده و بستری برای درآمدزایی آنها نیز تبدیل شده است اشاره می‌کنیم:

۱ـ اینستاگرام:

 

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت متا (فیسبوک قدیم) خریداری شد.

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که امروزه به منبع درآمدزایی برای بیزینس‌های کوچک و بزرگ و بلاگر‌ها تبدیل شده است.شما می‌توانید از طریق اینستاگرام، عکس و ویدیو،کپشن و از زندگی شخصی خود و یا کسب و کارتان با دیگران به اشتراک بگزارید. اینستاگرام در چند سال اخیر تبدیل به یک کاتالوگ برای کسب و کار‌ها شده است که در حال حاضر کم‌تر بیزینسی یافت می‌شود که از طریق این اپلکیشن فروش نداشته باشد.

اما توجه داشته باشید که میزان فروش و بازخورد همه پیچ‌ها به یک میزان نیست. شما می‌توانید با توجه به هر یک از این موارد

۱ـ آگاهی از الگوریتم‌های به روز اینستاگرام

۲ـ داشتن محتوایی جذاب

۳ـ مشخص بودن مخاطب هدف

۴ـ یک نقشه راه حرفه‌ای (لندینگ باه به دیجیتال مارکتینگ)

و…

افزایش چشمگیری در فروش و بازخورد مخاطبان خود داشته باشید.

اینستاگرام مناسب چه نوع کسب و کاری است؟

کسب و کارهایی که محصولاتی برای ارائه و فروش دارند.

۲ـ لیکنداین :

 

یک شبکه بزرگ کاریابی در دنیاست که در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را شروع کرده است. شما با ساخت یک حساب کاربری در لینکدین می‌توانید افراد و سازمان‌های حرفه‌ای مرتبط به حوزه کاری خود را بیابید و با آن‌ها همکاری داشته باشید. علاوه بر این برای ساخت یک رزومه کاری قوی، پیدا کردن کارمند و کارفرمای جدید، تبادل تجربیات و … نیز قابل استفاده است.

هدف ساخت این اپلیکیشن به نسبت باقی شبکه‌های اجتماعی متفاوت بوده است و اگر شما به دنبال سرگرمی و گذارندن اوقات فراغت خود هستید، پیشنهاد می‌کنم که سراغ این برنامه نروید چون با یک فضای رسمی و کاری مواجه می‌شوید.

لیکنداین مناسب چه نوع کسب و کاری است؟

 

لینکدین یک فرصت استثنایی برای کسب و کاری‌های B2B  کسب و کاری که مشتریانش کسب و کار‌های دیگر هستند است. مثلا مشاوران دیجیتال مارکتینگ، طراحان گرافیک، طراحان سایت و…

البته لینکدین برای کسب و کاری‌های B2C کسب و کاری که مشتریانش افراد هستند نیز مناسب است. مثلا سازمان‌هایی که پکیج‌های آموزشی را به افراد ارایه می‌دهند.

۳ـ فیسبوک:

 

شبکه ارتباطی فیسبوک که اکنون با تغییر نام به متا، با قابلت اشتراک گذاری عکس و ویدیو، متن و چت کردن با دیگران در سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

از فیسبوک به عنوان یک وسیله بازاریابی نیز می‌توان استفاده کرد.به دلیل محبوبیت زیاد فیسبوک (با به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی متعدد این محبوبیت کاهش پیدا کرده است)وب سایت‌های دیگر سعی می‌کنند که با این برنامه ادغام شوند و از طریق یک حساب فیسبوک بتوانند به سرویس‌های وب دیگر دسترسی پیدا کنند.

در واقع از فیسبوک به عنوان یک سرویس تایید هویت جهانی استفاده می‌شود.

۴ـ واتساپ بیزینس:

واتساپ یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که توسط متا (فیسبوک) خریداری شده است و به عنوان یک شبکه اجتماعی پیام رسان، تماس ویدیویی و تماس تصویری قابل استفاده است. اما واتساب بیزینس تماس زیادی نسبت به واتساپ دارد و یک حساب کاربری مخصوص کسب و کارهاست و امکاناتی نظیر:

  •  ارسال پیام خودکار
  •  درج آدرس وب سایت و عکس محصولات
  • برچسب گذاری برای چت ها

واتساپ بیزینس مناسب چه نوع کسب و کاری است؟

تمام کسب و کار‌ها برای پشتیبانی خدمات خود و پاسخگویی شبانه روزی به مشتریان از واتساپ بیزینس استفاده می‌کنند.

۵ـ توییتر:

شبکه‌ای که در ابتدا با هدف انتشار پیام متنی کوتاه فعالیت خود را شروع کرد و به عنوان یکی از منابع خبری روز دنیا تبدیل شده است و امروزه برای دریافت تازه‌ترین خبر‌ها از این برنامه استفاده می‌کنند و هدف اصلی آن گسترش سریع اطلاعات است.

توییتر مناسب چه نوع کسب و کاری است؟

مناسب کانال‌های خبرگذاری و کسب و کاری‌هایی که مرتبط با اخبار به روز دنیا هستند.

۶ـ یوتیوب:

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی که به کاربران اجازه اشتراک گذاری انواع ویدیو‌ها را می‌دهد. کاربران با ساخت کانال‌هایی در یوتیوب می‌توانند انواع ویدیو‌های آموزشی، ویدیو شخصی و … را با دیگران به اشتراک بگذارند. از یوتیوب به عنوان یک منبع کامل برای آموزش انواع مهارت و حرفه‌های که دوست دارید، می‌توانید استفاده کنید.

یوتیوب مناسب چه نوع کسب و کاری است؟

این شبکه مناسب کسب و کاری‌هایی است که می‌خواهند پکیج‌های آموزشی را ارائه دهند یا محصولاتی را نقد و بررسی کنند.

شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین پایه و ابزار‌های مهم حوزه دیجیتال مارکتینگ است.شما با کمک این شبکه‌ها می‌توانید کسب و کار خود را در سراسر دنیا گسترش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.

همچنین شبکه‌های اجتماعی باعث دیده شدن کسب و کار، جذب روز افزون مخاطب‌های هدف شما می‌شود.

 

نتیجه گیری:

 

امروزه دیجیتال مارکتینگ جز دانش و مهارتی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما تبدیل شده است. آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات ژو با یک تیم متخصص و خلاق،برای پیشرفت کسب و کار و خلق یک ارزش برای مخاطب شما در دنیای آنلاین و آفلاین گرد هم آمده تا با عملکردی هوشمندانه به ارتقای بیزینس شما کمک کند و بستری برای موفقیت برند شما در میان بازار رقبا ایجاد کند و در پایان فروشی هدفمند برای بیزینس شما به ارمغان آورد.