همه ما موقع سرچ در گوگل و گشت و گذار در سایت ها با انواع ارور ها مواجه می شویم که دلیل خیلی از آن ها برای ما مبهم است، شاید به عنوان یک بازدید کننده وقتی با این خطا ها مواجه شوید به سادگی از آن گذر کنید، و از سایت خارج شوید اما اگر در حوزه های دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت،وب مستری فعالیت داشته باشید دیگر نمی‌توانید به سادگی از آن گذر کنید و به دنبال راه حلی برای رفع این خطا ها هستید.

به یاد داشته باشید علاوه بر کاربران ،گوگل همواره سایت شما را بررسی می‌کند و این ارور ها برای سایت و سئو شما یک امتیاز منفی محسوب میشود.😊
 آژانس دیجیتال مارکتینگ ژو  انواع این ارور ها و خطا ها رو  بررسی کرده در ادامه باما همراه باشید 👇

طراحی سایت

انواع خطاهای گوگل:

🛑 ما 5 نوع خطا یا ارور داریم یک خطای سری ۵۰۰ ،خطای سری ۴۰۰ ،خطای سری ۳۰۰، خطای سری ۲۰۰ ، خطای سری ۱۰۰ ، که هر کدوم از این ارور ها یک معنایی برای خود دارند، با دانستن هریک از معنایی آن به راحتی میتوانید آن را برطرف کنید.

ارور ۱۰۰:

تمامی ارور هایی که با عدد یک شروع میشوند مربوط به ارور ۱۰۰ می‌باشند که این ارور ها اطلاعاتی هستند که به ارسال و دریافت اطلاعات مرتبط می باشند، که آیا درخواست شما مورد تایید قرار گرفته یا در حال پردازش است.

ارور ۲۰۰:

تمامی کد هایی که با عدد دو شروع میشوند نشان دهنده درخواست و پردازش موفقیت آمیز از سمت سرور می‌باشد.

ارور ۳۰۰:

تمامی ارور هایی که با عدد سه شروع می شوند مربوط به ارور ۳۰۰ می‌باشد که فرآیند هدایت مسیر را انجام میدهد و به معنای ریدایرکت شدن است یعنی یک صفحه را به صفحه دیگر منتقل می‌کند.

ارور ۴۰۰:

تمامی ارور هایی که با عدد 4 شروع میشوند مرتبط به خطای ۴۰۰ هستند.که این خطا بیشتر سمت کلانیت هست ،چون سایت نمیتواند درخواست کلانیت را تشخيص دهد.

ارور ۵۰۰:

تمامی ارور هایی که با عدد 5 شروع میشوند مربوط به ارور 500 هستند که به دلایل مشکلات فنی در سرور اتفاق می افتند.

طراحی سایت

رایج ترین ارور ها:

 

ارور 400: BAD REQUEST

این ارور توسط کاربر موقع ارائه درخواست به سرور رخ میدهد، چون درخواست شما برای سرور مبهم و گنگ است و نمی تواند آن را پردازش کند.

رفع ارور 400:

  1. _بررسی مجدد URL چون امکان دارد که اشتباه تایپی صورت گرفته باشد.
  2. کش مرورگر خود را پاک کنید.

ارور 401: UNAUTHORISED

این ارور برای درخواست های غیر مجاز می باشد ، وقتی کاربر با این خطا مواجه می‌شود به این معناست که درخواست آن نیاز به بررسی و مجوز دارد.

رفع ارور 401:

  1.  نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  2. بررسی اینترنت و Refresh کردن صفحه سایت.

ارور 403: FORBIDDEN

زمانی که کاربر در گوگل چیزی سرچ میکند، اما با خطا مواجه می شود به این دلیل است که مجوز ورود به آن صفحه از سمت مدیر وب سایت صادر نشده است.

رفع خطای 403:

  1. بررسی فایل  htaccess.

ارور 404:Not Found

یکی از رایج ترین خطاهای گوگل ارور 404 است ، این ارور وقتی ایجاد می‌شود که سرور نمی تواند صفحه درخواستی کاربر را پیدا کند امکان دارد که این خطا در URL صفحه شما باشد مثل اشتباهات تایپی ،اشتباه واردکردن آدرس و.. است.

رفع خطای 404:

  1. بررسی مجدد URL چون امکان دارد که اشتباه تایپی صورت گرفته باشد.
  2. اگر محتوا در صفحه شما وجود دارد میتوانید یک ریدایرکت به صفحه 301 ایجاد کنید که کاربران می‌توانند با وارد کردن آدرس قبلی به آدرس جدید برسند.
  3. در سرچ کنسول صفحاتی که دچار مشکل شده را حذف کنید و با وارد کردن ریدایرکت URL قبلی به آدرس های جدید از آن استفاده کنید.

ارور 408: Request Timeout

سرور یک بازه زمانی مشخص می‌کند که شما اگر در آن بازه اطلاعات خود را وارد نکنید با این خطا مواجه می‌شوید ،کند بودن اینترنت هم در این خطا بی تاثیر نیست.

رفع خطای 408:

  1. بررسی مجدد اینترنت و URL صفحه
  2. Refresh کردن صفحه

ارور 500:INTERNAL SERVER ERROR

وقتی که سرور وب سایت شما دچار نقص فنی شده باشد و نتواند اطلاعات را ارائه کند به جای ارسال اطلاعات و محتوا سرور شما یه کد خطا ارسال میکند.
این خطا میتواند در قالب های زیر ارسال شود:👇
چون این خطا از سمت سرور است کاربران نمی توانند آن را برطرف کنند و حتما باید پشتیبانی وب سایت یا سرور شما را بررسی کند.

رفع خطای 500:

  1. بررسی اینترنت و Refresh کردن صفحه سایت.
  2. برای رفع این ارور میتوانید با بخش پشتیبانی سایت در تماس باشید.
  3. بعد از مدتی می توانید دوباره وارد سایت شوید امکان دارد به دلیل حجم بازید کاربر سایت با این خطا مواجه شده باشد.

ارور 502: Bad Gateway

زمانی که کاربر درخواست خود را از گوگل دریافت میکند اما خطای داخلی سرور باعث میشود که نتواند اطلاعات خود را تکمیل یا کاملا دریافت کند که به علت تعمیرات سایت یا مشکل ارتباطی میان سرور های جانبی و سرور های اصلی

رفع ارور 502:

  1. بررسی کاربران سایت،بازدید کننده زیاد باعث می‌شود که سرور از دسترس خارج شود.
  2. پاک کردن کش مرورگر برای رفع ارور 502.
  3. میتوانید با بخش پشتیبانی سایت در تماس باشید.

ارور 503:Service Unavailable

این ارور زمانی رخ میده که حجم بازدید کننده به سمت سایت شما زیاد باشد اگر سرور در حالت تعمیر باشد شما با این ارور مواجه خواهید شد این ارور به صورت موقت است و بعد از تایم کوتاهی برطرف خواهد شد .

رفع ارور 503:

  1. بررسی مجدد سرور
  2. بررسی پلاگین های ناسازگار در قالب وردپرسی و غیر فعال کردن آنها
ارور های گوگل از بخش هایی است که همه افراد با آن مواجه شده اند خصوصا کسانی که طراحی سایت ، سئو سایت و… انجام میدهند اما نگران این مسئله نباشید اگر شما از پشتیبان یا وب مستر برای وب سایت خود داشته باشید به راحتی میتواند تمامی این خطا ها را بررسی کند و برای هر یک از این خطا ها به نتیجه مطلوب برسد.