اهمیت طراحی وب برای مخاطبان شما چیست؟😃

وب سایت شما باید با در نظر گرفتن مخاطبان طراحی شود و باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین برند شما است و مهم است که آن را درست طراحی کنید. وب سایت شما همچنین مکانی است که در آن سرنخ های پایین قیف خود را برای دریافت تبدیل پرورش می دهید. بنابراین، شما نمی توانید هر گونه خرابی وب سایتی را که ممکن است باعث شود مشتریان بالقوه شما از وب سایت شما خارج شوند، تحمل کنید.

وب سایت شما باید با در نظر گرفتن مخاطبان طراحی شود و باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. یک طراحی وب سایت خوب مزایای بسیار دیگری هم برای کسب و کار و هم برای مخاطبان شما دارد.

در این پست به این موضوع می پردازیم که چرا طراحی سایت خوب از دیدگاه مخاطبان شما مهم است.

 

تصویر نام تجاری

وب سایت شما بازتابی از برند شما و هر چیزی است که نشان می دهد. معمولاً یکی از اولین چیزهایی است که مردم برای شناخت یک برند به آن نگاه می کنند و بنابراین به شکل گیری اولین برداشت کمک می کند.

عناصر طراحی وب سایت شما مانند رنگ ها، فونت ها، تصاویر و غیره همه هویت برند شما را تشکیل می دهند. بنابراین، شما باید آن عناصر را با دقت انتخاب کنید و آنها را در وب سایت خود ثابت نگه دارید.

به عنوان مثال به اسکرین شات صفحه اصلی کوکا کولا نگاه کنید.

ببینید که چگونه این برند از رنگ قرمز متمایز شرکت در زمینه سفید استفاده کرده است. قرمز و سفید رنگ‌های لوگوی شرکت، بسته‌بندی بطری‌های کک سنتی آن‌ها و بسیاری از عناصر دیگر برند هستند. این یکنواختی را حفظ می کند زیرا این دو رنگ متمایز نشان دهنده برند هستند و مردم این رنگ ها را با شرکت مرتبط می کنند.

در اینجا برخی از عناصر طراحی وب وجود دارد که باید با دقت انتخاب کنید و سپس به طور مداوم از آنها استفاده کنید.

رنگ

اگر قبلاً چند رنگ برند دارید که با لوگو و سایر عناصر هویت برند شما همخوانی دارد، باید از آن ها در وب سایت خود نیز استفاده کنید. با این حال، اگر از ابتدا شروع می کنید، می توانید از این مطالعه برای درک تداعی رنگ ها استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید برند خود را با اعتماد مرتبط کنید، باید از رنگ آبی استفاده کنید. و اگر می‌خواهید مصرف‌کنندگان فکر کنند که برند شما محصولات باکیفیت تولید می‌کند، رنگ سیاه می‌تواند به شما در شکل‌دهی این تصویر کمک کند. به همین ترتیب، بسته به اینکه چه تداعی هایی با نام تجاری می خواهید ایجاد کنید، می توانید رنگ های برند خود را انتخاب کنید.

سپس می توانید رنگ هایی را انتخاب کنید که احساسات یا افکار خاصی را در افراد برانگیزد. به عنوان مثال، رنگ آبی بیشترین ارتباط را با اعتماد دارد و رنگ مشکی با کیفیت.

 

چیدمان

به عنوان یک قانون کلی، چیدمان خود را ساده، تمیز و به گونه ای طراحی کنید که توجه را به مهم ترین قسمت ها جلب کند.

همچنین، تعداد گزینه های منو یا عناصر موجود در یک منوی کشویی باید بر اساس ترجیحات مخاطبان شما تعیین شود. می‌توانید با چند طرح‌بندی مختلف آزمایش کنید و آزمایش تقسیم‌بندی را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.

یکی از بهترین نمونه های طراحی وب سایت درهم و برهم و تاثیر آن بر قابلیت استفاده در زیر نشان داده شده است. پیمایش وب سایت بسیار دشوار است و عدم طراحی شبکه ای آن را به هم ریخته و آشفته می کند.

اکنون، بیایید آن را با یک وب سایت دیگر با طرح بندی تمیزتر مقایسه کنیم تا ببینیم که چگونه می تواند به جای آن ساختار داشته باشد. این وب سایت همچنین بر روی محصولات و خدمات تمرکز دارد اما عناصر مختلف وب را به خوبی سازماندهی کرده است. استفاده از قالب گرید ساختار بیشتری را به صفحه اضافه می کند.

 

فونت و تایپوگرافی

قانون کلی برای انتخاب فونت این است که باید به راحتی قابل خواندن باشد و روی رنگ پس زمینه ای که انتخاب کرده اید به وضوح قابل مشاهده باشد.

با این حال، انتخاب واقعی باید به مخاطبان شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، افراد جوان اغلب فونت های سرگرم کننده و شیک تر را ترجیح می دهند. افراد مسن تر ممکن است موارد تمیز و ساده را ترجیح دهند که خواندن آنها راحت تر باشد.

فونت شما همچنین باید نشان دهنده شخصیت برند شما باشد و اینکه آیا می خواهید حرفه ای به نظر برسید یا سرگرم کننده و جوان.

در اینجا نمونه ای از برندی وجود دارد که این کار را به خوبی با استفاده از فونت خلاقانه برای بازتاب خلاقیت خود انجام می دهد.

 

دسترسی به وب سایت

شما باید وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در دسترس همه باشد. این نه تنها تجربه را برای مخاطبان شما بهتر می کند، بلکه طبق قانون نیز الزامی است. این بدان معناست که وب سایت خود را طوری طراحی کنید که افراد دارای معلولیت نیز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

ناوبری سایت
یکی از بزرگترین مزایای طراحی وب سایت خوب برای مخاطبان این است که می تواند به آنها کمک کند تا به راحتی در سایت حرکت کنند.

هدف نهایی هر کسی که از وب سایت شما بازدید می کند این است که به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند. و طراحی وب سایت شما باید این فرآیند را آسان تر کند و به بازدیدکنندگان کمک کند تا بدون گم شدن در وب سایت شما حرکت کنند.

هرچه وب سایت شما کاربرپسندتر باشد، احتمال اینکه مردم با محتوای شما درگیر شوند و اقدام مورد نظر را انجام دهند بیشتر است. هدف یک طراحی وب سایت خوب باید ارائه بهترین تجربه کاربر باشد که در نهایت به تبدیل تبدیل می شود.

برای مثال سایت شادان سرای اعتماد طراحی وب سایت بسیار ساده و در عین حال جذابی دارد که در آن می توانید همه چیز را مستقیماً از صفحه اصلی پیدا کنید.

نتیجه

طراحی سایت موضوع مهمی است و نباید آن را سهل انگاری کرد. یک وب سایت با طراحی خوب می تواند به شما کمک کند تا تأثیر خوبی بر مشتریان احتمالی خود داشته باشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا سرنخ های خود را پرورش دهید و تبدیل های بیشتری به دست آورید.

اما مهمتر از آن، تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند و به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک می کند تا به راحتی به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را مرور کنند.

بنابراین، اگر به دنبال طراحانی برای ایجاد وب سایت خود هستید، آنها را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها قادر به طراحی وب سایت های کاربر پسند و در دسترس هستند.

اگر قبلاً یک وب سایت دارید، همیشه می توانید یک ممیزی سایت انجام دهید و آن را بهینه سازی کنید تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و دسترسی را بهبود بخشید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ زو تمامی موارد مربوط به انجام یک طراحی اصولی را رعایت کرده تا هیچ ایرادی در خصوص بیس و پایه کار بوجود نیاید و شما وب سایتی جامع و سالم را از ما دریافت خواهید کرد.

بطور خلاصه…👀

رعایت تمامی موارد ذکر شده در بالا باید حتما در یک طراحی رعایت شود وگرنه سایت شما دارای نقص می باشد.

پایه طراحی یک وب سایت رعایت رنگ های سازمانی برند می باشد و نهایتا از دو پالت رنگ باید استفاده شود.

در ادامه رعایت چیدمان بر پایه ui از قبل طراحی شده است.فیلد ها و سکشن ها باید کاملا مطابق با اصول طراحی پیش برود،مثلا هدر ابتدا در بالا سپس محتوا اصلی شامل بنر اصلی ، فروشگاه و مقالات به ترتیب باید قرار بگیرد و در آخر فوتر در انتهای سایت قرار میگیرد.

استفاده از فونت و تایپ گرافی در ساختار و زیبایی یکی مقوله های اصلی میباشد و باید از یک فونت در طراحی استفاده کنید و عنوان های اصلی با تگ های ابتدایی تر و به ترتیب باید اصولی تگ (بند) به محتوا ها داد.

و در آخر باید رسپاسنیو و یا حالت واکنش گرایی حتما رعایت بشود چرا که بیشتر کاربران با گوشی وارد وب سایت شما میشوند و باید چیدمان حالت موبایل برای سایت کاملا رعایت شود تا کاربر سردرگم نشود البته حالت رسپانسیو معطوف به گوشی نیست و شامل تبلت نیز میشود.

ما در آژانس ژو این ضمانت را به شما میدهیم که این موارد تماما رعایت میشود و یک سایت کاملا جامع با رعایت اصول مربوط به طراحی سایت در اختیار شما قرار می گیرید.