دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی

همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ

با پیشرفت علم و تکنولوژی همه کارها بسیار آسان تر و سریع تر شده است. روش های نوین جایگزین روش های قدیمی شده اند. امروزه صنعت تبلیغات هم بسیار پیشرفت کرده است. حتما به یاد دارید که در گذشته روش های تبلیغات بیشتر به صورت آگهی های چاپی بوده است. البته هنوز هم این روش تبلیغات وجود دارد، اما باید قبول کنیم که با وجود اینترنت و فضای مجازی دیگر روش های قدیمی جوابگو نیستند. قطعا کسانی در کسب و کار خود موفق هستند که با روش های نوین تبلیغات و بازاریابی آشنا هستند. در واقع نام دیجیتال مارکتینگ این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است، زیرا این روش از مهم ترین روش ها برای تبلیغات در هر صنعتی است.

شما هر نوع کسب و کاری که داشته باشید می توانید با دیجیتال مارکتینگ آن را گسترش دهید و تبلیغات خود را ادامه دهید. دیجیتال مارکتینگ فرصتی برای دیده شدن و رشد چشمگیر کسب و کار شما است. البته باید بدانید که رسیدن به موفقیت و بهره گیری از دیجیتال مارکتینگ نیاز به مهارت‌هایی دارد. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا نهایت استفاده را از فضای وب، اپلیکیشن ها، شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال دیگر داشته باشید تا با هزینه خیلی کم به درآمدهای بالا و بازدهی فوق العاده خوبی برسید. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی به شما خواهیم داد.

دلیل اهمیت امروزه دیجیتال مارکتینگ 

در زمان گذشته بیشتر افراد زمان زیادی برای خواندن روزنامه یا حتی دیدن تبلیغات در تلویزیون و گوش دادن آن در رادیو می گذاشتند. اما همه ما می دانیم که امروزه دیگر سلایق مردم تغییر کرده است. بعضی از آنها علاقه‌ای به دیدن تبلیغات گسترده تلویزیون و یا حتی خواندن روزنامه ندارند. به طور کلی باید بدانیم که امروزه مخاطب و کاربر در کدام شبکه بیشتر فعالیت دارد. با وجود گوشی‌های هوشمند، بیشتر افراد وقت های آزاد خود را در گوشی های خود می گذرانند. در نتیجه به راحتی می‌توان توجه شد که اپلیکیشن ها و فضاهای مجازی و وب سایت ها بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. توجه داشته باشید که اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و برای دیده شدن برند خود نیاز به تبلیغات دارید، حضور شما در رسانه های دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد و نباید آنها را نادیده بگیرید.

اگر بخواهیم تعریفی ساده از دیجیتال مارکتینگ بیان کنیم، می توانیم بگوییم که بازاریابی دیجیتال نوعی تبلیغ برای محصولات و یا خدمات است که با استفاده از دستگاه های الکترونیکی و یا اینترنت انجام می گیرد.

بازاریابی آفلاین و دیجیتال مارکتینگ

مهم ترین تفاوتی که بین دیجیتال مارکتینگ و دیگر بازاریابی ها می توان در نظر گرفت، بخش تعاملی آنها است. فضای وب و دیگر شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف بدون هیچ گونه واسطه ای است. زمانی که مشتری می تواند به طور مستقیم و بدون واسطه با صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار کند، احتمال فروش و موفقیت هم بالاتر می رود. این موضوعی است که در بحث بازاریابی دیجیتال بسیار اهمیت دارد. معمولا در بازاریابی های سنتی نمی توان درصد موفقیت را اندازه گیری کرد، اما خبر خوب این است که در دیجیتال مارکتینگ این موضوع را تا حد زیادی اندازه گیری می کند.در نتیجه افراد ترجیح می دهند که از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات خود استفاده کنند تا بازدهی بهتری داشته باشند.

بستر دیجیتال مارکتینگ

توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه می شود. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این دو بستر به شما خواهیم داد.

بستر وب

  • صفحات فرود و یا همان لندینگ پیج
  • بازاریابی به روش ویدئویی
  • انجام تبلیغات در گوگل
  • طراحی وب سایت
  • سئو مارکتینگ و یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو
  • بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات دیجیتال و تبلیغات بنری
  • بازاریابی تولید محتوا مانند رپورتاژ آگهی

بستر شبکه های اجتماعی

  • بازاریابی به روش تولید محتوا
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و …

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها

هر حرفه و کسب و کاری که دارید، باید مخاطب خود را در آن حوزه شناسایی کنید. افراد زیادی در دنیا از اینترنت استفاده می کنند و زمان زیادی هم آنلاین هستند. در نتیجه بهترین کار بهره گیری از این نوع فضاها برای پیدا کردن مخاطب و تبدیل آنها به مشتری است. به طور کلی هر کسب و کاری که برای موفقیت خود هدف دارد، باید استراتژی هایی هم داشته باشد. این استراتژی ها می توانند تمرکز بر روی سئو مارکتینگ و بازاریابی محتوا باشند. در واقع این روزها بازاریابی دیجیتال بهترین فرصت برای رشد در هر کسب و کاری است. تعامل در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید که کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی است.پس ایجاد محتوای سئو شده می تواند شما را در این راه کمک کند تا خیلی سریع تر و حتی بهتر به مقصد برسید.

گوگل آنالیتیکس

یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس می‌تواند بسیاری از گزارش ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد. با این روش می توانید رفتارهای مخاطبان و کاربران سایت خود را به خوبی تحلیل کنید. در واقع گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید هر کدام از کاربران و مخاطبان وب سایت شما از چه طریقی وارد شده اند و حتی چگونه مسیر فانل فروش خود را طی کرده اند. البته جزئیات استفاده از گوگل آنالیتیکس بسیار زیاد است و بهتر است نحوه کار با آن را به خوبی یاد بگیرید که بتوانید از آن نهایت استفاده و بهره وری را داشته باشید.

بهینه سازی موتور جستجو

امروزه بیشتر صاحبان کسب و کار با سئو آشنایی دارند و یا حداقل توضیحاتی در مورد آن شنیده اند و می‌دانند که این موضوع در روند کسب و کار آنها بسیار اهمیت دارد. همانطور که می دانید تعداد زیادی از کاربران زمانی که سوالی در مورد هر موضوعی به ذهنشان خطور می کند، خیلی سریع به دنبال موتور جستجوی گوگل می روند و سوال خود را سرچ می کنند. در نتیجه این موضوع بسیار اهمیت دارد که مقاله های شما در رتبه های اول گوگل باشد و زودتر توسط کاربر دیده شود و کاربر با یک کلیک وارد وب سایت شما شود. با کمک سئو مارکتینگ می توانید مقاله های خود را در صفحات اول گوگل بیاورید.

رپورتاژ آگهی

استفاده از رپورتاژ آگهی ها هم بسیار موثر هستند. محتوایی مناسب تهیه کنید که در آن به طور غیر واضح و غیر مستقیم محصول و خدمات خود را تبلیغ کنید. با استفاده از رپورتاژ آگهی می توانید مانند تریبون عمل کنید و محتوای خود را سایت های پربازدید انتشار دهید تا افراد زیادی آن را بخوانند.

سعی کنید در محتواهای خود از لینک های داخلی و یا خارجی استفاده کنید. این کارها هم تحت عنوان سئو مارکتینگ هستند و در بازدید بیشتر سایت شما موثر هستند. لینک های داخلی باید به صفحات اصلی وب سایت‌های خود شما بروند تا با این کار بازدیدهای شما بیشتر شوند و احتمال اینکه کاربر تبدیل به مشتری شود خیلی بیشتر می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها صحبت کنیم. حتی می توانید از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ راهنمایی بگیرید تا کار شما را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد.

امیدوارم با مطالعه این مقاله، اطلاعات خوب و مفیدی در مورد دیجیتال مارکتینگ بدست آورده باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *