اگر شما یک وب‌سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید و به مشتریان جدیدی دست یابید، می‌توانید با ثبت نام در برنامه ترب این هدف را محقق کنید. فروشگاه ترب یکی از پلتفرم‌های پیشرو در حوزه مقایسه قیمت و خرید اینترنتی در ایران است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا محصولات مختلف را از نظر قیمت و ویژگی‌ها مقایسه کرده و بهترین انتخاب را انجام دهند.

 در ادامه، نحوه ثبت نام در سایت ترب را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به گستره وسیعی از مشتریان و کاربران ارائه دهید.

نحوه ثبت نام در سایت ترب و ثبت فروشگاه

برای ثبت نام در ترب، کافی است یک وب‌سایت فروشگاهی آنلاین با اینماد داشته باشید. در این بخش، به صورت گام به گام، نحوه ثبت وب‌سایت خود در ترب را به شما آموزش خواهیم داد.

ورود به سایت ترب:

ابتدا از طریق این لینک torob.com  وارد سایت ترب شوید.

ثبت نام فروشگاه‌ها:

پس از ورود به سایت، از منوی پایین صفحه، روی گزینه «ثبت نام فروشگاه‌ها» کلیک کنید. این گزینه معمولاً در قسمت پایینی سایت قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است.

ثبت-نام-در-ترب

اکنون شما وارد پنل ترب شده اید،شما میتونید اطلاعاتی درمورد فرآیند ثبت نام فروشگاهتان در ترب ، مانند آمار  خرید و تعداد فروشگاه های فعال ترب، آمار مربوط به تعداد کاربران،و مزیت های ثبت فروشگاه را در ترب مشاهده کنید و اطلاعات لازم را این خصوص کسب نمایید.

نکته مهم:

حتما به شما پیشنهاد میکنم قبل از ثبت نام در ترب،سوالات متداول،تعرفه خدمات،شرایط همکاری را مطالعه کنید،تا به اطلاعات کامل و دید مثبت در این فروشگاه ثبت نام کنید.

و بعد از مطالعه این بخش ها میتوانید روی دکمه فروشگاه کلیلک کنید و وارد بخش های دیگر شوید.

ترب

نکته مهم:

حتما به شما پیشنهاد میکنم قبل از ثبت نام در ترب،سوالات متداول،تعرفه خدمات،شرایط همکاری را مطالعه کنید،تا به اطلاعات کامل و دید مثبت در این فروشگاه ثبت نام کنید.

و بعد از مطالعه این بخش ها میتوانید روی دکمه فروشگاه کلیلک کنید و وارد بخش های دیگر شوید.

بعد از ثبت نام،صفحه ای مشابه صفحه پایین برای شما باز می شود.

ترب

اکنون مراحل ثبت در ترب آغاز می شود.

در این مرحله شما، شماره همراه خود را جهت دریافت اعلانات پیامکی و دریافت اطلاعات وارد می کنید و روی گزینه دریافت کد تایید کلیک نمایید.

پس از کلیک روی (دریافت کد تایید) یک کد چندرقمی برای شما ارسال می شود که این کد تایید ۵ دقیقه تایم دارد و بعد از کد تایید را بزنید.

در ادامه نام و نام خانوادگی شخصی که قرار است در پنل فروشگاهی ترب فعالیت کند و به آن دسترسی داشته باشد، در بخش نام و نام خانوادگی فروشگاه وارد کنید،و این شماره تماس فقط برای ارتباطات شما با ترب است و و کاربران به شماره تماس شما دسترسی نخواهند داشت.

به یاد داشته باشید که ترب فقط با فروشگاه هایی که وب سایت های فروشگاهی دارند همکاری می کند،و هیچ گونه همکاری با فروشگاه های اینستاگرامی و تلگرامی ندارد،و شما می توانید با پاسخ به سوال «آیا سایت برای فروش اینترنتی دارید؟» و پس از انتخاب گزینه خیر باقی مراحل را طی کنید.

 

برای ثبت نام و فروش در ترب،نیازمند این است که نماد اعتماد الکترونیک را اخذ کرده باشید،در این مرحله گزینه «سایت شما نماد اعتماد الکترونیک دارد؟»به شما  نمایش داده می شود ، که درصورت داشتن نماد اعتماد گزینه «بله» و درصورت نداشتن نماد اعتماد، گزینه «خیر» را انتخاب کنید.

به هر دلیلی اگر شما برای فروشگاه خود نماد اعتماد الکترنیکی را اخذ نکرده باشید درخواست شما در ترب به صورت خودکار رد خواهد شد،البته ناگفته نماد ترب تمامی سایت هایی که اینماد نداشته و ثبت نام کردن را بررسی می کند و بعد از دریافت نماد الکترونیک برای آن ها پیامک تایید سایت در ترب ارسال می شود.

دراین مرحله اطلاعات فروشگاه را واردکنید،درزیربخش «نام فروشگاه»، اسم فروشگاه خود را برای ثبت نام در ترب بنویسید. سپس آدرس اینترنتی فروشگاه خود را بدون https و www به خلاصه‌ترین شکل ممکن بنویسید. (مثلا zhooagency.com) سپس تعداد تقریبی کالاها و محصولات فروشگاه اینترنتی خود را وارد نمایید. نیاز نیست که خیلی دقیق، تمام محصولات خود را بشمارید و عدد آن را بنویسید. تنها یک عدد تخمینی، کافی خواهد بود.

و در آخر روی دکمه آبی رنگ «ثبت فروشگاه» کلیک کنید،تا ثبت نام اولیه در ترب انجام شود.

در ادامه نام و نام خانوادگی شخصی که قرار است در پنل فروشگاهی ترب فعالیت کند و به آن دسترسی داشته باشد، در بخش نام و نام خانوادگی فروشگاه وارد کنید،و این شماره تماس فقط برای ارتباطات شما با ترب است و و کاربران به شماره تماس شما دسترسی نخواهند داشت.

به یاد داشته باشید که ترب فقط با فروشگاه هایی که وب سایت های فروشگاهی دارند همکاری می کند،و هیچ گونه همکاری با فروشگاه های اینستاگرامی و تلگرامی ندارد،و شما می توانید با پاسخ به سوال «آیا سایت برای فروش اینترنتی دارید؟» و پس از انتخاب گزینه خیر باقی مراحل را طی کنید.

 

در نوار ابزار سمت راست، دو بخش اصلی قابل مشاهده است. در نوار ابزار اصلی، چهار گزینه «فروشگاه»، «ادغام»، «پشتیبانی» و «حساب من» در دسترس هستند.به صورت پیش‌فرض، پس از ورود به پنل ترب، وارد بخش فروشگاه می‌شویم. ادامه ثبت نام فروشگاه آنلاین در ترب ، در این بخش اتفاق می‌افتد.

 ابتدا وارد بخش مشخصات فروشگاه شده و لوگوی 512*512 پیکسلی فروشگاهتان را وارد کنید. در صورتی که برای بارگذاری لوگو به مشکلی برخورد کردین میتوانید تیکت بزنید. اطلاعاتی مثل استان، آدرس،شهر از روی نماد شما برداشته شده است و به صورت خودکار ثبت می شود و تنها در صورتی قابل تغییر است که این اطلاعات در سامانه نماد نیز تغییر داده شده باشد.

بعد از تایید و بروز رسانی «مشخصات فروشگاه» از منوی سمت راست، وارد قسمت توضیحات فروشگاه شوید،

در این بخش شما میتوانید یک متن معرفی نامه درمورد فروشگاه خود بگذارید،شرایط پرداخت،ارسال،مرجوعی کالا را به مشتریان خود توضیح دهید.بعد از فعال شدن فروشگاه،صفحه ای در ترب به اسم فروشگاه شما ساخته می شود و این اطلاعات برای مشتریان و کاربران به نمایش داده می شود.

حال نیاز هست که پنل خود را در ترب شارژ کنید، پیش از شارژ پنل در ترب، از منوی سمت راست، وارد بخش «مشخصات فاکتور رسمی» شوید تا نحوه تعامل مالی خود با ترب را مشخص کنید و اگر می‌خواهید پس از شارژ حساب خود، یک فاکتور رسمی دریافت نمایید اطلاعات آن را تکمیل کنید. این برای کسب‌و‌کارهای بزرگتر که سلسله مراتب اداری و حسابداری دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

در این بخش نیازه که نوع کسب و کار خود را مشخص کنید و از میان گزینه های «حقوقی»،«حقیقی» یا فروشگاه کوچک یکی را انتخاب کنید، ترب در هر صورت باید کلیه تراکنش های مالی خود را به دارایی ارائه دهد اما مطابق قانون اگر مبلغ پرداختی هر شارژ از یک میزان بالاتر نباشد، ترب می تواند این اطلاعات پرداختی را بصورت تجمیعی به دارایی ارائه کند و مشخصات خریدار مورد نیاز نخواهد بود؛

اگر به هر دلیلی نمیخواهید اطلاعات شما به بخش دارایی ارائه شود،گزینه فروشگاه کوچک را انتخاب کنید،اما اگر نیاز به فاکتور رسمی دارید،با توجه به کسب و کار ،اگر به صورت فرد حقیقی اما رسمی می‌خواهید همکاری داشته باشید گزینه حقیقی و اگر شرکت حقوقی دارید گزینه حقوقی را انتخاب کنید، و باقی اطلاعات را تکمیل کنید.

برای شارژحساب خود از قسمت منو سمت راست وارد صوتحساب ها شوید. در این بخش موجودی حسابتان به شما نمایش داده میشود،اگر تازه میخواهید کار خود را ترب آغاز کنید این موجودی 0 ریال  نمایش داده می شود.

در ابتدا مقدار شارژی که می خواهید کار خود را در ترب آغاز کنید را انتخاب نمایید،شما برای شارژ هیچ محدودیتی ندارید،به عنوان مثال شما می توانید از طریق منو کشویی،مبلغ ۳۰۰ هزار تومان شارژ کنید.

دکمه پرداخت را بزنید،تا به درگاه عضو شبکه شتاب، منتقل شوید،برای بخش نیاز هست اطلاعات کارت خود را داشته باشید، و فرآیند پرداخت را تکمیل نمایید،بعد از پرداخت موفقیت آمیز،شما به پنل ترب بازخواهید گشت، و پیام پرداخت موفقیت آمیز را به شما نمایش خواهد داد.

پس از اولین شارژ حساب شما در ترب، وقتی که به پنل بازگردید، میزان موجودی شما افزایش خواهد داشت. سپس پیغامی به شما نمایش داده خواهد شد که از شما لینک یک محصول موجود، یک محصول ناموجود و یک محصول با تخفیف را می‌گیرد. این سه لینک، برای بخش پشتیبانی ترب جهت ساخت ربات ارسال می‌شوند و شما رسما وارد مرحله ثبت آگهی در ترب برای محصولات و کالاهای فروشگاه اینترنتی خود خواهید شد.

 

از هفت الی ده روز طول می‌کشد که تمام محصولات شما به صورت خودکار و توسط ربات به ترب اضافه شود. پس از این مرحله، محصولات شما در ترب نمایش داده خواهند شد و فرایند دریافت ورودی شما آغاز می‌گردد.

اهمیت فروشگاه ترب در کسب و کار ها:

ترب یک موتور جستجوی کالا و خدمات است که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با آن همکاری می‌کنند.اهمیت فروشگاه ترب برای کسب و کارهای اینترنتی به دلایل زیر است:

1.افزایش دیده‌شدن و ترافیک:

فروشگاه ترب به کسب و کارها کمک می‌کند تا محصولات خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنند. با قرار گرفتن محصولات در ترب، احتمال دیده شدن توسط کاربران افزایش می‌یابد و این می‌تواند به ترافیک بالاتر و در نهایت فروش بیشتر منجر شود.

2.رقابت‌پذیری قیمت‌ها:

کسب و کارها می‌توانند از طریق ترب قیمت‌های خود را با رقبا مقایسه کنند و در صورت نیاز، قیمت‌ها را به‌روز کنند تا جذابیت بیشتری برای مشتریان داشته باشند. این قابلیت می‌تواند به بهبود رقابت‌پذیری در بازار کمک کند.

3.تسهیل فرآیند خرید برای مشتریان:

ترب فرآیند خرید را برای مشتریان ساده‌تر می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی محصولات مختلف را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنند. این راحتی و اعتماد به ترب می‌تواند باعث افزایش فروش برای کسب و کارهای فهرست شده در این پلتفرم شود.

4.افزایش اعتماد مشتریان:

حضور در یک پلتفرم معتبر مانند ترب می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان به برند کسب و کار کمک کند. مشتریان به ترب اعتماد دارند و وقتی محصولی را در این پلتفرم می‌بینند، احتمال خرید آن بیشتر می‌شود.

در مجموع، فروشگاه ترب به عنوان یک واسطه بین کسب و کارهای اینترنتی و مشتریان، نقش مهمی در افزایش فروش و بهبود عملکرد کسب و کارها در بازار دیجیتال ایفا می‌کند.